Wady marketingu szeptanego

Co to jest i jakie są wady marketingu szeptanego? Promocja firmy w sieci wymaga dużej oryginalności i tym samym kreatywności ze strony jej właścicieli. Internet jest miejscem, gdzie przekaz reklamowy jest bardzo liczny i to sprawia, że konsumenci wymagają od firm czegoś nowego co ich zaangażuje, zaciekawi i zainteresuje. Firmy muszą więc wykorzystywać wiele narzędzi marketingu internetowego, aby osiągnąć swój cel. Jednym z takich narzędzi jest marketing szeptany, który ma swoich zwolenników oraz przeciwników. Wady marketingu szeptanego pokazują, że nie jest to rozwiązanie idealne, z drugiej jednak strony ta forma promocji ma też wiele zalet. Czy warto więc wykorzystać marketing szeptany? Jak liczne są wady marketingu szeptanego?

jakie są wady marketingu szeptanego

Co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany jest jedną z gałęzi marketingu internetowego, najczęściej jest on prowadzony na różnych forach internetowych bądź w mediach społecznościowych, a także na innych grupach, które gromadzą internautów wokół danego tematu. Takie miejsca idealnie sprawdzą się do motywowania konsumentów do rozpoczęcia dyskusji na temat danej marki. Jednak działanie to musi być podejmowane w sposób bardzo naturalny i nienachalny, ponieważ dzięki temu możliwe będzie pozyskanie zaufania potencjalnych klientów.

Marketing szeptany nazywany jest również buzz marketingiem i opiera się on na opiniach i rekomendacjach, ponieważ konsumenci dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danego przedsiębiorstwa bądź jego oferty. Dyskusje takie często są bardzo dobrą formą promocji, ponieważ docierają one do szerokiego grona odbiorców. Dużą zaletą tego rozwiązania jest również fakt, że konsument nie jest nakłaniany do zakupów produktów, a jedynie o nim informowany. Buzz marketing jest więc formą promocji, która ma bardzo wiele zalet, jakie natomiast są wady marketingu szeptanego?

Zalety i wady marketingu szeptanego

Tak jak zostało to już na samym początku wspomniane, marketing szeptany jest formą promocji, która posiada zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników. Zwolennicy podkreślają korzyści płynące z zastosowania właśnie takiego rozwiązania, jedną z głównych jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców w stosunkowo krótkim czasie, kolejnym dużym plusem jest możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem, dzięki czemu firma może poznać swoją grupę docelową, a także jej wymagania i potrzeby, a nawet problemy z jakimi w danym momencie się ona mierzy.

Dużą zaletą jest też fakt, że marketing szeptany wpływa na pozycjonowanie witryny, dzięki niemu można zwiększyć jej widoczność w wyszukiwarce internetowej, co może przełożyć się także na zwiększenie konwersji i sprzedaży. Podjęte działania nie są też kosztowne, ponieważ odbywają się one w miejscach, do których dostęp jest darmowy. Wszystkie te wymienione wyżej korzyści będą widoczne, jeżeli marketing szeptany zostanie przeprowadzony w sposób etyczny, zaplanowany i umiejętny. Powinien więc zostać zlecony osobie, która posiada odpowiednie doświadczenie i wiedzę w tym zakresie.

Jakie natomiast są wady marketingu szeptanego? Jedną z podstawowych wad, które należy wymienić to brak kontroli nad prowadzonymi działaniami. Czasami może dojść do sytuacji, gdzie nieprawdziwe informacje zaczną zbyt szybko się rozprzestrzeniać i firma nie będzie mogła nad nimi zapanować, kolejne duży minus to brak możliwości sprawdzenia czy podjęte czynności są skuteczne i przynoszą takie działania jakie przynieść powinny. Publikowanie zbyt często i zbyt długich postów również może nie zostać odebrane w pozytywny sposób, dlatego też trzeba podejmować te działania z rozsądkiem.

wady marketingu szeptanego

Dlaczego WoMM jest negatywnie postrzegany?

WoMM, czyli Word of Mouth Marketing inaczej marketing szeptany, czasami nie jest postrzegany w pozytywny sposób, niekiedy uważa się go nawet za rozwiązanie mało etyczne, ponieważ według przeciwników tej formy promocji, wprowadza on konsumenta w błąd, bo opinie, które pojawiają się w sieci nie zawsze są pisane przez prawdziwych klientów marki. Przedsiębiorstwa niekiedy dopuszczają się bardzo niebezpiecznego zachowania jakim jest zatrudnienie osoby, która podszywa się pod zwykłego forumowicza i promuje ona przedsiębiorstwo mimo tego, że jest pracownikiem właśnie tej firmy. Rozwiązanie to jest bardzo mało etyczne, co sprawia, że szeptanka jest postrzegana bardzo negatywnie. Takie działanie może przynieść bardzo złe skutki.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *