Skuteczna kampania reklamowa od A do Z
Przeprowadzenie skutecznej kampanii reklamowej to nie lada sztuka. Wymaga to nie tylko wiedzy z zakresu marketingu, ale również umiejętności technicznych lub wsparcia profesjonalistów w tym zakresie. Jak zaplanować i wdrożyć udaną akcję marketingową? Mamy dla Was kilka wskazówek.
Dobry start
Przede wszystkim powinniśmy zacząć od podstaw, czyli od określenia celu kampanii. To pozwoli nam przybliżyć komunikat lub produkt, który chcemy w swojej inicjatywie reklamowej wykorzystać. Te kwestie są ze sobą ściśle powiązane, bowiem od tego co chcemy przekazać odbiorcom zależy jakich środków do tego użyjemy.
Kiedy już określiliśmy cel i komunikat naszej kampanii możemy przejść do sprecyzowania grupy docelowej. W skrócie po prostu powinniśmy określić do kogo będziemy poprzez nasze działania się zwracać. Określenie tego, do kogo będziemy komunikować nasze kreacje reklamowe pozwoli dostosować kanały komunikacji, czyli płynnie przechodzimy do kolejnego punktu.
Najlepsza droga komunikatu
Odbiorcy naszej kampanii spędzają czas w określony sposób oraz bywają w konkretnych miejscach. Jeśli chcemy, żeby spotkali się oni z elementami naszej kampanii, powinniśmy wyjść im na spotkanie. Czyli dobrać odpowiednie kanały komunikacji. Jeśli chcemy sprzedawać online, z pewnością kampania będzie wykorzystywała sieć Google Ads, możliwości reklamowe Facebooka lub inne kanały komunikacji internetowej. Z kolei zakładając grupy dotarcia, warto sięgnąć po tego typu narzędzia, jak prasa, telewizja lub radio. A co, jeśli mamy grupę mieszaną? Wówczas mamy do dyspozycji omnichannel ,czyli kampanię wykorzystującą zarówno kanały wirtualne, jak i tradycyjne.
Siła przekazu
Kiedy już mamy ustandaryzowane wszelkie formalne wytyczne, powinniśmy przejść do warstwy wizualno-komunikacyjnej kampanii. Ciekawe hasło, zwracające uwagę grafiki, czy dobrze dopasowane Call tu Action mogą być czynnikami determinującymi sukces reklamowy.
Trzymaj rękę na pulsie
Kampania reklamowa nigdy nie jest produktem całkowicie skończonym. Dlatego w czasie jej trwania powinniśmy na bieżąco rejestrować i analizować wyniki. Jest to istotne szczególnie w przypadku działań online, które pozwalają na bieżąco dostosowywać i parametryzować działania, dzięki czemu stają się one bardziej efektywne. Po zakończeniu działań również konieczne jest podsumowanie analityczne inicjatywy, które pozwoli wyciągnąć wnioski na przyszłość.
Przeprowadzenie kampanii reklamowej to niezwykle złożony proces, dlatego jeśli nie czujemy się na siłach samodzielnie zrealizować wszystkich punktów, które pozwolą nam zmaksymalizować efektywność działań, warto to działanie oddać w ręce profesjonalistów. Domy mediowe, czy agencje reklamowe na podstawie wiedzy i doświadczenia oraz analizy nasze konkurencji skroją kampanie na miarę potrzeb naszej firmy.