Miej użytkownika na oku, czyli mapy cieplne

Mierzenie, analizowanie i wyciąganie wniosków to niezwykle istotne elementy budowania strategii e-commerce, bowiem Internet i oczekiwania użytkowników ulegają nieustannym przeobrażeniom. Niezwykle ważne w mierzeniu efektywności działania sklepu online są tzw. heat mapy, czyli mapy cieplne. Jak działają i w jaki sposób mogą podnieść sprzedaż w Waszym sklepie online? Mamy kilka przydatnych wskazówek.

Heat maps, czyli o co w tym wszystkim chodzi?

W dużym uproszczeniu jest to rodzaj wizualnej prezentacji zachowań użytkowników w obrębie danej witryny. Zazwyczaj czerwony jest stosowany do prezentowania najbardziej klikalnych lub oglądanych miejsc e-sklepu. Natomiast dla przeciwwagi niebieski lub zielony obrazuje elementy cieszące się najmniejszym zainteresowaniem. Taka metoda pozwala dużo lepiej zrozumieć zachowania konsumenckie oraz jest jednym z podstawowych elementów procesu optymalizacji konwersji.

Jaki są rodzaje map cieplnych?

W obrębie tego typu określenia znajdziemy kilka rodzajów narzędzi, których głównym celem jest analiza zachowań użytkowników w granicach witryny i mierzenie wydajności naszego sklepu. Można, więc wyróżnić mapę, która mierzy ilość kliknięć, wariant wykonujący pomiary ruchów myszy i mapy scrollowwania. Każde z tych rozwiązań dedykowane jest innym analizom i zróżnicowanym celom. Używane razem pozwalają uzyskać dokładna wiedzę na temat tego, jak klienci online poruszają się po naszej stronie. Są niezwykle istotnym narzędziem w działalności e-commerce.

Dlaczego warto pracować na mapach cieplnych?

Konwersja jest miarą sukcesu w handlu online. Jednak czasami mimo aktywnie prowadzonych działań SEO, atrakcyjnej polityce rabatowej i inwestycji w Google Ads sprzedaż nie utrzymuje się na zadowalającym poziomie. Wówczas wskazówką dotyczącą źródła problemu dręczącego nasze e-biznes mogą być właśnie heat mapy. Mapy cieplne będą również cennym narzędziem diagnozy wysokiego współczynnika odrzuceń, czy zbyt małej zakończonych ilości transakcji wśród użytkowników mobilnych. Tego typu rozwiązanie to też niezastąpione instrument stosowany na etapie testowania użyteczności szablonu strony. Reasumując mapy cieplne to interesujące źródło wiedzy dla wszystkich osób działających w obrębie sektora e-commerce, które chcą wirtualny biznes rozwijać i staje zwiększać jego potencjał sprzedażowy. Warto skorzystać z tego rozwiązania przed realizacją dużych kampanii reklamowych online opartych na ogromnym budżecie. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że zainwestowane środki przyniosą pożądane efekty i zyski. A pozyskany przez kampanię promocyjną użytkownik nie zgubi się na naszej stronie www.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *