Marketing szeptany w ubezpieczeniach
Branża ubezpieczeniowa, w ostatnim czasie zmagała się z pewnymi kryzysami wizerunkowymi, dlatego też obecnie musi ona przykładać dużą uwagę do podejmowanych przez siebie działań. Marketing szeptany w ubezpieczeniach to działanie, które może przynosić branży tej wiele korzyści. Dzięki marketingowi szeptanemu, przedsiębiorstwo może pozyskiwać nowych klientów i budować z nimi relacje. Marketing szeptany opiera się na opiniach i rekomendacjach, a jak podają badania aż 83% konsumentów bierze pod uwagę rekomendacje i uwagi swoich bliskich. To wszystko pokazuje jak bardzo marketing szeptany w ubezpieczeniach może wpłynąć na poprawę wizerunku marki w sieci.
Marketing szeptany w ubezpieczeniach
Marketing szeptany w ubezpieczeniach jest znany, co więcej dla wielu agencji ubezpieczeniowych, to jedno z podstawowych działań, które służy do pozyskiwania nowych klientów. Jednak czy działanie to wykonywane jest w sposób skuteczny? Duża konkurencja na rynku wymaga od firm podejmowania działań przemyślanych i dokładnie zaplanowanych. Jak w takim razie wykorzystać marketing szeptany w ubezpieczeniach?
- dbałość o satysfakcję klienta – pierwszym z podstawowych elementów, o których trzeba pamiętać jest satysfakcja klienta. Będzie ona widoczna w momencie, gdy agencje ubezpieczeniowe będą oferowały swoim klientom produkty i usługi na najwyższym poziomie. By poznać satysfakcję swojego klienta, warto zapytać go o ewentualne uwagi na temat obsługi, jak i samej oferty. Przedsiębiorstwa powinny zmierzać do ciągłej poprawy jakości swoich usług, ponieważ to właśnie ona może wpływać na zwiększenie przewagi konkurencyjnej.
- pokazanie klientowi dużej wiedzy z danego zakresu – klientowi trzeba pokazać swoją ekspercką wiedzę na dany temat. Klient powinien też otrzymać ofertę, która będzie dopasowana do jego potrzeb i wymagań. Agent ubezpieczeniowy, powinien być przygotowany na ewentualne pytania zadawane przez konsumenta. Agencje ubezpieczeniowe, często posiadają programy, które pomagają im uporządkować dane o swoich klientach. Jak wiadomo ciężko jest zapamiętać informacje o każdym swoim kliencie, dlatego też przychodzą z pomocą przeznaczone do tego programy.
- program rekomendacji dla klientów – dzięki takiemu programowi klienci mogą czuć się bardziej zmotywowani do polecania usług danej agencji ubezpieczeniowej. Agencje ubezpieczeniowe, dzięki takim programom będą stawały się bardziej wiarygodne dla nowych klientów, natomiast nowi klienci dzięki takim programom będą mogli poczytać opinie innych klientów. Rozwiązanie to jest więc korzyścią dla obu stron.
Marketing szeptany w ubezpieczeniach – jakich błędów unikać?
Jeżeli chodzi o marketing szeptany to działanie to musi być prowadzony z dużą dokładnością i profesjonalizmem, bardzo łatwo tutaj o błąd, który czasem może kosztować naprawdę bardzo dużo. Warto zwracać uwagę na kilka kwestii, dzięki którym będzie można uniknąć pomyłek. Tworzone treści powinny być jak najbardziej naturalne, ponieważ użytkownicy sieci, nie powinni zorientować się, że prowadzone działania są przekazem reklamowym. Wiąże się to poniekąd z kolejnym elementem, mianowicie treści nie mogą być też nachalne.
Brak nachalności to jedna z głównych zalet tej formy promocji. Należy uważać również na to, aby nie publikować tych samych treści w kilku miejscach jednocześnie. Agencje ubezpieczeniowe muszą zwracać uwagę na prowadzone przez siebie działania, ponieważ jakikolwiek błąd może spowodować utratę pozytywnego wizerunku i tym samym sprawić, że obecni klienci przestaną korzystać z usług.
Czy buzz marketing jest popularny?
Buzz Marketing, czyli inaczej marketing szeptany, to narzędzie, które w ostatnim czasie bardzo mocno zyskuje na popularności, ponieważ przedsiębiorstwa szukają coraz to nowszych rozwiązań, które pozwolą im pozyskać klienta, co więcej utrzymać go na dłużej. Bez podejmowania takich działań firma nie ma szans, by wyróżnić się na tle swojej konkurencji. Ciągle rozwijający się Internet sprawia, że firmy właśnie to narzędzie wykorzystują do promocji swoich biznesów. Marketing szeptany ma wiele zalet, ponieważ prowadzenie tej formy promocji nie jest nachalną reklamą, a jedynie zainteresowaniem klienta marką i jej produktem.
Opinie i rekomendacje, to obecnie bardzo ważny element działań promocyjnych. Zdecydowana większość konsumentów zanim zdecyduje się na zakup danego produktu, najpierw sprawdza opinie o nim, a dopiero później postanawia kupić bądź też zrezygnować z zakupu. Marketing szeptany w ubezpieczeniach opiera się właśnie na opiniach, co sprawia, że może on wpływać na zwiększenie sprzedaży.