Marketing szeptany w social mediach

Internet daje markom wiele możliwości, z których mogą one korzystać do promowania swoich działalności w sieci. Jednym z takich narzędzi jest marketing szeptany w social mediach. Dzięki niemu firmy mogą budować swój pozytywny wizerunek w sieci, a także neutralizować wszystkie negatywne wzmianki o przedsiębiorstwie w Internecie. Marketing szeptany polega też na docieraniu informacją o marce, jej produktach i usługach do szerokiego grona potencjalnych klientów. Co to jest marketing szeptany w social mediach i czy warto jest go stosować w swoim przedsiębiorstwie?

Co to jest marketing szeptany w social mediach?

Marketing szeptany w social mediach, nazywany też buzz marketingiem i szeptanką, to takie działania, które opierają się na docieraniu informacją o marce, jej produktach i usługach, do osób, które mogą być zainteresowane działalnością jaką prowadzi dana firma. Buzz marketing to też wywoływanie dyskusji o marce oraz motywowanie użytkowników do dzielenia się opiniami i rekomendacjami na jej temat z innymi osobami w mediach społecznościowych.

Co ważne wszystkie podejmowane działania muszą być jak najbardziej naturalne i spontaniczne, by klient nie miał do czynienia z nachalną reklamą, a jedynie subtelną wzmianką na temat promowanego przedsiębiorstwa. Marketing szeptany może być prowadzony w wielu miejscach w sieci. Będą to na przykład fora internetowe, media społecznościowe oraz inne grupy skupiające osoby wokół określonego tematu. Czy warto stosować marketing szeptany w social mediach?

Jakie zalety ma marketing szeptany w social mediach?

Marketing szeptany ma bardzo wiele zalet, będą one widoczne tylko wtedy, gdy będzie on prowadzony w odpowiedni sposób. Poniżej znajduje się kilka korzyści jakie marka może czerpać z prawidłowo przeprowadzonego buzz marketingu.

  • szybko widoczne efekty prowadzonych działań
  • stosunkowo niskie koszty podejmowanych działań w porównaniu z innymi formami promocji w sieci
  • możliwość szybkiego dotarcia do szerokiego grona odbiorców
  • zbudowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci oraz neutralizowanie pojawiających się negatywnych komentarzy lub opinii
  • możliwość pozyskania nowych klientów oraz zaufanie i lojalności obecnych
  • dzięki bezpośredniemu kontaktowi z klientem możliwe jest poznanie go i zaznajomienie się z jego problemami, potrzebami i wymaganiami. Po uzyskaniu takich informacji przedsiębiorstwo będzie miało możliwość dokładnego dopasowania oferty do swojego odbiorcy

Jak widać marketing szeptany w social mediach ma wiele zalet. Dlatego właśnie narzędzie to jest wykorzystywane przez dużą liczbę firm.

Dlaczego WoMM jest negatywnie postrzegany?

Tak jak wyżej zostało to wspomniane marketing szeptany ma bardzo wiele zalet, jednak wciąż zdarza się, że jest on postrzegany negatywnie. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ często jest on prowadzony w zły sposób co powoduje, że działania te są postrzegane jako nieetyczne i ryzykowne. Prowadzenie działań, które opierają się na bezmyślnym i niezaplanowanych czynnościach, takich jak na przykład wklejanie linków na przypadkowych stronach, sprawia, że nie są one skuteczne, a jedynie szybkie i proste. Buzz marketing powinien pozyskiwać tylko wartościowe linki. Marketing szeptany nie jest łatwy i często może dojść do sytuacji, gdzie przyniesie on odwrotny skutek niż ten zamierzony. Warto więc zlecić go profesjonalistom, którzy posiadają duże doświadczenie i wiedzę z tego zakresu.

Komu zlecić marketing szeptany?

Marketing szeptany powinien być prowadzony przez osoby, które się na tym znają. Dobrym rozwiązaniem więc będą agencje marketingowe, które zatrudniają osoby wykwalifikowane i zaangażowany w swoją pracę. Można wówczas mieć pewność, że zlecone działania zostaną przeprowadzone rzetelnie i profesjonalnie.

W sieci pojawia się wiele ogłoszeń osób, które proponują swoje usługi z zakresu marketingu szeptanego. Warto jednak wiedzieć, że nie zawsze działania te wykonywane są z należytą dokładnością i systematycznością. Zlecenie więc takich działań o sobie, która nie posiada odpowiednich kompetencji może spowodować kryzys wizerunkowy danego przedsiębiorstwa. Odbudowanie pozytywnego wizerunku w Internecie nie jest łatwe ani tanie. Dlatego właśnie należy odpowiednio przemyśleć komu powierzyć to zadanie. Buzz marketing jest bardzo dobrym narzędziem, które przynosi wiele korzyści tylko w momencie, kiedy prowadzone jest sumiennie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *