Marketing szeptany w hotelarstwie
Promocja firmy w sieci, jest obecnie jednym z głównych sposobów na reklamowanie się. Przedsiębiorstwom z każdej branży, zależy na dobrych opiniach i rekomendacjach. Jedną z metod, która opiera się właśnie na opiniach i rekomendacjach jest marketing szeptany. Marketing szeptany w hotelarstwie jest bardzo dobrym sposobem na promowanie swojego ośrodka. Dlaczego? Dlatego, że większość osób sprawdza opinie w sieci lub pyta swoich bliskich o rekomendacje danego hotelu. Marketing szeptany w hotelarstwie pozwala pozyskać pozytywne opinie w sieci, które następnie mogą przełożyć się na zwiększenie liczby gości.
Czym jest marketing szeptany?
Marketing szeptany to działania, które polegają na informowaniu zainteresowanych klientów o produkcie bądź usłudze danej marki. Ich zaletach i korzyściach jakie z nich płyną. Inną nazwą na marketing szeptany jest buzz marketing. Buzz marketing to też wywoływanie dyskusji wokół promowanej marki. Wszystkie te działania muszą być wykonywane w sposób subtelny i spontaniczny, by klient nie zorientował się, że ma do czynienia z reklamą.
Marketing szeptany nie może być pod żadnym pozorem generowaniem sztucznych opinii, ponieważ mogą one wprowadzać nabywcę w błąd. Buzz marketing ma wywoływać pozytywne reakcje u klienta i motywować go do pozostawiania opinii i dzielenia się rekomendacjami ze swoimi bliskimi. Do działań jakie podejmowane są w ramach marketingu szeptanego należą: dodawanie komentarzy w social mediach i odpowiadanie na nie, pisanie poradników i udzielanie klientom cennych informacji, dzięki uzyskaniu tych informacji istnieje duża szansa, że klient podejmie decyzję zakupową.
Jakie rodzaje marketingu szeptanego można wyróżnić?
Marketing szeptany ma kilka rodzajów, niektóre z nich to:
- Trendsettung – czyli współpraca z influencerami, którzy korzystając z danej marki ustanawiają nowy trend na jej konsumpcję. Dzieje się tak dlatego, że influencerzy posiadają grono swoich odbiorców, którzy im ufają i uważają ich wybory zakupowe za trafne. Dzięki temu marka, która jest przez nich reklamowana również zyskuje na wiarygodności.
- Product seeding – powiązany jest z trendesttingiem, ponieważ też polega na współpracy z influencerami, którzy zazwyczaj robią recenzje danego produktu, który wcześniej został im udostępniony przez firmę. Dzięki pokazaniu produktu w filmie, odbiorcy twórcy mogą dowiedzieć się o istnieniu marki, a następnie skorzystać z jej oferty.
- Cause marketing – to działania jakie podejmuje firma w celu wspierania ważnych dla jej grupy docelowej kwestii społecznych. Działania te mogą przełożyć się na poprawę jej wizerunku w oczach odbiorców.
Dlaczego warto zainwestować w marketing szeptany?
Marketing szeptany w hotelarstwie, ale i w innych branżach może przynosić wiele korzyści firmom. Jego działania pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a efekty widoczne są stosunkowo szybko. Jakie inne zalety posiada marketing szeptany:
- Całkiem niskie koszty prowadzenia tego typu działań
- Możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku marki w sieci
- Zwiększenie ruchu na stronie, konwersji i w konsekwencji sprzedaży
- Możliwość zdobycia zaufania i lojalności klientów
- Poprawa wiarygodności marki
- Możliwość budowania trwałych i pozytywnych relacji z odbiorcami
Jak można zobaczyć buzz marketing ma wiele zalet, które jasno mówią, iż odpowiednie prowadzenie działań może przynosić przedsiębiorstwu wiele korzyści. Jak zatem wykorzystać marketing szeptany w hotelarstwie?
Marketing szeptany w hotelarstwie
Marketing szeptany w hotelarstwie, jest świetnym rozwiązaniem na promowanie swojego ośrodka. Jak wcześniej zostało to już powiedziane, buzz marketing opiera się na opiniach i rekomendacjach, a przecież jak wiadomo w branży hotelarskiej są to jedne z ważniejszych czynników, które wpływają na podjęcie decyzji zakupowej przez klienta. Do działań jakie można podejmować prowadząc marketing szeptany w hotelarstwie należą:
- Drobne podarunki w postaci wycieczki w miejsca, które nie są popularne w szlakach turystycznych
- Voucher turystyczny
- Zaoferowanie darmowego pobytu w hotelu
Marketing szeptany polega też na zrobieniu pozytywnego wrażenia na odbiorcy. Takie małe gesty mogą zostać przez niego zapamiętane i mogą sprawić, że będzie on dalej polecał obiekt. Pozyskanie ambasadora w postaci klienta to jeden z najlepszych sposobów na promocję swojej firmy. Dobre opinie i rekomendacje to klucz do sukcesu w branży hotelarskiej.