Marketing szeptany w hotelarstwie

Promocja firmy w sieci, jest obecnie jednym z głównych sposobów na reklamowanie się. Przedsiębiorstwom z każdej branży, zależy na dobrych opiniach i rekomendacjach. Jedną z metod, która opiera się właśnie na opiniach i rekomendacjach jest marketing szeptany. Marketing szeptany w hotelarstwie jest bardzo dobrym sposobem na promowanie swojego ośrodka. Dlaczego? Dlatego, że większość osób sprawdza opinie w sieci lub pyta swoich bliskich o rekomendacje danego hotelu. Marketing szeptany w hotelarstwie pozwala pozyskać pozytywne opinie w sieci, które następnie mogą przełożyć się na zwiększenie liczby gości.

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany to działania, które polegają na informowaniu zainteresowanych klientów o produkcie bądź usłudze danej marki. Ich zaletach i korzyściach jakie z nich płyną. Inną nazwą na marketing szeptany jest buzz marketing. Buzz marketing to też wywoływanie dyskusji wokół promowanej marki. Wszystkie te działania muszą być wykonywane w sposób subtelny i spontaniczny, by klient nie zorientował się, że ma do czynienia z reklamą.

Marketing szeptany nie może być pod żadnym pozorem generowaniem sztucznych opinii, ponieważ mogą one wprowadzać nabywcę w błąd. Buzz marketing ma wywoływać pozytywne reakcje u klienta i motywować go do pozostawiania opinii i dzielenia się rekomendacjami ze swoimi bliskimi. Do działań jakie podejmowane są w ramach marketingu szeptanego należą: dodawanie komentarzy w social mediach i odpowiadanie na nie, pisanie poradników i udzielanie klientom cennych informacji, dzięki uzyskaniu tych informacji istnieje duża szansa, że klient podejmie decyzję zakupową.

Jakie rodzaje marketingu szeptanego można wyróżnić

Jakie rodzaje marketingu szeptanego można wyróżnić?

Marketing szeptany ma kilka rodzajów, niektóre z nich to:

  • Trendsettung – czyli współpraca z influencerami, którzy korzystając z danej marki ustanawiają nowy trend na jej konsumpcję. Dzieje się tak dlatego, że influencerzy posiadają grono swoich odbiorców, którzy im ufają i uważają ich wybory zakupowe za trafne. Dzięki temu marka, która jest przez nich reklamowana również zyskuje na wiarygodności.
  • Product seeding – powiązany jest z trendesttingiem, ponieważ też polega na współpracy z influencerami, którzy zazwyczaj robią recenzje danego produktu, który wcześniej został im udostępniony przez firmę. Dzięki pokazaniu produktu w filmie, odbiorcy twórcy mogą dowiedzieć się o istnieniu marki, a następnie skorzystać z jej oferty.
  • Cause marketing – to działania jakie podejmuje firma w celu wspierania ważnych dla jej grupy docelowej kwestii społecznych. Działania te mogą przełożyć się na poprawę jej wizerunku w oczach odbiorców.

Dlaczego warto zainwestować w marketing szeptany?

Marketing szeptany w hotelarstwie, ale i w innych branżach może przynosić wiele korzyści firmom. Jego działania pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a efekty widoczne są stosunkowo szybko. Jakie inne zalety posiada marketing szeptany:

  • Całkiem niskie koszty prowadzenia tego typu działań 
  • Możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku marki w sieci
  • Zwiększenie ruchu na stronie, konwersji i w konsekwencji sprzedaży 
  • Możliwość zdobycia zaufania i lojalności klientów
  • Poprawa wiarygodności marki 
  • Możliwość budowania trwałych i pozytywnych relacji z odbiorcami

Jak można zobaczyć buzz marketing ma wiele zalet, które jasno mówią, iż odpowiednie prowadzenie działań może przynosić przedsiębiorstwu wiele korzyści. Jak zatem wykorzystać marketing szeptany w hotelarstwie?

Marketing szeptany w hotelarstwie

Jak działa marketing szeptany w hotelarstwie

Marketing szeptany w hotelarstwie, jest świetnym rozwiązaniem na promowanie swojego ośrodka. Jak wcześniej zostało to już powiedziane, buzz marketing opiera się na opiniach i rekomendacjach, a przecież jak wiadomo w branży hotelarskiej są to jedne z ważniejszych czynników, które wpływają na podjęcie decyzji zakupowej przez klienta. Do działań jakie można podejmować prowadząc marketing szeptany w hotelarstwie należą:

  • Drobne podarunki w postaci wycieczki w miejsca, które nie są popularne w szlakach turystycznych 
  • Voucher turystyczny 
  • Zaoferowanie darmowego pobytu w hotelu

Marketing szeptany polega też na zrobieniu pozytywnego wrażenia na odbiorcy. Takie małe gesty mogą zostać przez niego zapamiętane i mogą sprawić, że będzie on dalej polecał obiekt. Pozyskanie ambasadora w postaci klienta to jeden z najlepszych sposobów na promocję swojej firmy. Dobre opinie i rekomendacje to klucz do sukcesu w branży hotelarskiej.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *