Kampania, którą da się lubić. Działania reklamowe na Facebooku
Wydaje Wam się, że Facebook nie ma przed Wami tajemnic? W przypadku korzystania z prywatnego konta być może właśnie tak jest, jednak w sytuacji, kiedy chcemy rozpocząć działania reklamowe sytuacja zaczyna się kompilować. Dlatego przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik o tym, jak konfigurować kampanie na Facebooku.
O tym, że do rozpoczęcia działań reklamowych na Facebooku niezbędna będzie strona firmowa i podpięta metoda płatności, pewnie nikogo nie trzeba informować. Ale co robić dalej, jeśli chcemy podbić świat mediów społecznościowych? Przede wszystkim musimy jasno określić cel reklamy oraz budżet, którym dysponujemy. W oparciu o te dwie zmienne, łatwiej będzie wybrać model rozliczenia oraz target. Im ściślej zdefiniujemy grupę docelową, tym bardziej precyzyjnie dotrzemy z ofertą do potencjalnych klientów.
Reklama na Facebooku – podstawy
Reklama ta Facebooku to mnogość formatów oraz ogromne możliwości. Poza klasyczną wersją posta z grafiką, możemy korzystać z m.in. z karuzeli z produktami, pokazu slajdów, czy remarketingu dynamicznego wyciągającego dane o klientach na podstawie wpiętego pixela. Pamiętajmy o tym, by opierając działania reklamowe na promowaniu klasycznego posta z grafiką zastosować odpowiednie proporcje obrazu do ilości tekstu na nim, by uniknąć obcinania zasięgów. Istotne jest to, że Facebook generuje fakturę automatycznie. Dzięki temu, po osiągnięciu progu wydatków, dlatego żeby zachować porządek księgowy, warto regularnie zaglądać do zakładki rozliczenia.
Wyróżnij się i angażuj klientów
Współcześnie świat social mediów zalewa się różnorodnymi komunikatami. Dlatego klasyczna reklama może zniknąć w gąszczu innych informacji. Dlatego planując kampanię reklamową, warto opracować indywidualną strategię odpowiadającą celom biznesowym firmy. Warto postawić w tym przypadku na kreatywność lub mechanizmy oparte na real time-marketingu. Tego typu komunikacja mająca odzwierciedlenie w aktualnych wydarzeniach zwykle cieszy się dużym zainteresowaniem i niemałym stopniem zaangażowania userów. Istotą właściwej optymalizacji kampanii reklamowej na Facebooku jest, więc niebanalny sposób komunikacji i odpowiedni rodzaj targetowania. Im dokładniej określimy naszą grupę docelową, tym mamy większe szanse na to, że odbiorcy reklamy wykonają pożądaną przez nas czynność, realizując tym samym założenia kampanii.
Reklama na Facebooku to niełatwa, ale efektywna pod kątem sprzedażowym sztuka. Warto, więc zdecydować się na tego typu inwestycje. Szczególnie, jeśli nasza ofertę cechuje stosunkowo krótki cykl życia produktów, a decyzja zakupowa jest podejmowana pod wpływem impulsu.