Jak się reklamować on-line w branży o dużej konkurencji?
Pewnie masz dosyć oczywistych porad. Już dawno masz konto firmowe na Facebooku i dbasz o SEO na stronie. Co zrobić, gdy to nie wystarczy? Podpowiadamy, jak reklamować się on-line w branżach, w których konkurencja jest mordercza.
Na Instagramie 6 348 383 postów jest oznaczonych jako #yogateacher. Kilka nowych pojawi się, zanim skończysz czytać ten tekst. W takim tłumie nie jest łatwo się wyróżnić.
Postaw na swoje cechy…niekoniecznie na atuty
Nie kieruj swojej oferty do wszystkich. Jest niewielka szansa, że przemówisz do każdego. Skup się na wyróżnikach. Mogą to być:
- Twoje pasje – Twój pies zawsze jest w firmie? Jeździsz na motorze? Pochwal się tym! Ci, którzy lubią to samo, na pewno Cię zapamiętają.
- Cechy charakterystyczne – fryzura, powiedzonko, a nawet coś, z czego nie jesteś do końca zadowolony. Klienci skojarzą Cię z marką i lepiej zapamiętają.
- Udogodnienia – Dla Ciebie biuro na parterze z podjazdem może nie mieć żadnego znaczenia, ale osoby na wózku i matki z dziećmi je docenią. Wsłuchuj się w opinie innych, poproś o ocenę kogoś z zewnątrz i wydobądź swoje atuty.
Jeden z banków w centrum Warszawy jakiś czas temu reklamował na witrynie możliwość załatwienia spraw po ukraińsku. Wkrótce konkurencyjny oddział w tej samej kamienicy też zaczął się tym chwalić. Drobiazg wyróżnił oddziały i przyciągnął nowych klientów – nie tylko obcokrajowców.
- Tajniki – „Jedyny browar, który...”, „Pierwszy zakład, w którym…” – takie zwroty wzbudzają szacunek.
- Lokalizacja – jeśli nie możesz poszczycić się wyjątkową recepturą czy procesami, przyjrzyj się lokalizacji. Być może Twoja firma to jedyna tego rodzaju w gminie, powiecie, dzielnicy? Jedyny zakład naprawy aut prowadzony przez kobietę na Mazurach? Jedyna agencja SEO z widokiem na morze?
- Kontrowersje– nie chodzi o to, by bezmyślnie szokować. Klienci mają jednak dość mdłych stron internetowych i nijakich biznesów. Świetnie wiedzą o tym tatuatorzy. Każdy dobry zakład ma swój specyficzny styl: motocyklowy, kibicowski, heavymetalowy, pin-up. Dla osób spoza tego kręgu – niezjadliwy. Osoby o określonych preferencjach od razu jednak wiedzą, który wybrać.
Dla tych, którzy nie lubią konkurencji
Nie lubisz mierzyć się ze zbyt dużą konkurencją? Poniżej 6 internetowych nisz, w których według firmy deweloperskiej Alidropship.com konkurencja jest wyjątkowo niewielka i można łatwo się wybić:
- panele słoneczne
- produkty ekologiczne
- ubranka dziecięce
- zdrowie i uroda
- artykuły dla zwierząt
- sprzęt sportowy
A może już jesteś w jednej z tych branż, a mimo to nie masz pomysłu, jak wyróżnić się spośród konkurencji? Zajrzyj na strony z naszą ofertą, by zobaczyć przykłady konkretnych działań marketingowych, które mogą pomóc.