Jak reklamować warsztat samochodowy

Prowadzenie działalności gospodarczej nie jest łatwe. W szczególności, jeżeli próbuje się swoich umiejętności na rynku, gdzie jest duża konkurencja. Do takich branż zalicza się mechanika samochodowa. Jak można wpłynąć na reklamę swojego warsztatu, aby zyskać jak największą ilość klientów?

Walka o klienta

Jeżeli spojrzymy na rynek to stwierdzimy, że konkurencja jest bardzo duża. Jak jednak wybić się wśród tych osób, aby stać się bardziej zauważonym? Duże korporacje zatrudniają do takich działań specjalnych specjalistów. A jak to jest z małymi, lokalnymi warsztatami? Takie działania przejmuje na siebie właściciel warsztatu, jego pracownik, “ktoś” oddelegowany do prac biurowych lub rodzin. Warto poznać odpowiednie kanały komunikacji, dzięki którym można zadbać o reklamę warsztatu.

Konto społecznościowe

Każda firma powinno posiadać swoje konto na serwisach społecznościowych. Absolutną koniecznością jest Facebook. Jest to prężnie rozwijający się serwis społecznościowy, gdzie znaleźć można wielomilionową społeczność. Należy założyć odpowiednie konto – fanpage i rozesłać zawiadomienie do znajomych, którzy stronę warsztatu będą rozsyłali dalej do swoich znajomych do polubienia.

Z naszej strony pozostanie teraz umieszczać regularne wpisy na koncie. Muszą to być adnotacje odnoszące się do poszczególnych usług. Nie zapominajmy o spodziewanych promocjach. Nie tylko o tym potencjalni klienci będą chcieli czytać, ponieważ jedno i to samo będzie ich nudzić. Warto umieszczać na swoim fanpage ciekawe artykuły napisane własnoręcznie lub też linki z odnośnikami do artykułów, gdzie opisane są porady odnośnie eksploatacji auta, jego napraw, itd. Nie tylko promujmy, ale również informujmy. Dzięki temu uda nam się zbudować wokół siebie lojalną społeczność klientów.

Możliwości Google

Każdy warsztat – niezależnie od swojej wielkości i obsługiwanego terenu – powinien docenić to, co daje nam w dzisiejszych czasach Google. A daje naprawdę dużo. To tutaj w dużej mierze skupiają się poszukiwania potencjalnych klientów, dlatego zawsze należy pozostawić swój “ślad” w tym miejscu.

Ważnym elementem jest całoroczna reklama sieci w wyszukiwarce Google. Do tego można pomyśleć o tym, żeby połączyć ją z okresowymi akcjami, jak np. zmiana opon na letnie, czy też na zimowe (w zależności od pory roku).

Bannery internetowe to kolejna sprawa, która powinna być umieszczona na stronach lokalnych. Jeśli jesteśmy przedsiębiorcami o ograniczonym sektorze odbiorców, to nie umieszczajmy ich na stronach ogólnopolskich. Będzie nas to drogo kosztowało, a nie przyniesie odpowiednich korzyści. Bannery internetowe kierują klientów zainteresowanych naszymi usługami do strony warsztatu.

Wizyta w Google pomaga zdobyć solidne miejsce w Mapach Google, dzięki czemu po wpisaniu odpowiednich haseł w wyszukiwarce klient otrzyma namiar na naszą firmę, jeżeli będzie znajdował się w naszym pobliżu lub też wpisze nazwę miasta.

Strona firmowa to kolejny bardzo ważny aspekt o który należy zadbać. Każda szanująca się firma, niezależnie od tego w jakiej działa branży, posiada swoją stronę www, gdzie umieszcza spis swoich usług, jak również dane kontaktowe, dokładny cennik, itd.

Pozycjonowanie w Google – na ten temat można pisać dużo. Najważniejsze co trzeba zapamiętać to fakt, że należy pracować nad widocznością swojej firmy w wyszukiwarce. W tych działaniach muszą pomóc odpowiedni specjaliści, którzy dokładnie wiedzą na czym powinno skupiać się SEO.

Lokalna społeczność

Firma powinna działać również poza internetem. Nie zapominajmy o tym, że warsztat należy reklamować wśród lokalnej społeczności. Może warto wesprzeć działania swoich sąsiadów, którzy np. organizują festyn sąsiedzki? Jeżeli jest ważna debata, to można zabrać w niej głos. Warto roznieść ulotki po okolicznych sklepach, wrzucać je do skrzynek pocztowych (w szczególności przy domach jednorodzinnych). Wyjdźmy do “sąsiadów” z przyjazną ofertą, dzięki czemu zostaniemy przez nich mile zapamiętani. Reklama to dźwignia handlu i należy o nią zadbać na wielu poziomach.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Related Posts

One Reply to “Jak reklamować warsztat samochodowy”

  1. Nie wiem ilu mechaników samochodowych wie coś o nowych sposobach reklamy warsztatu. Pewnie niewielu. Przesłałem link szwagrowi. Może zrobi z niego użytek u siebie w pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *