Dobre praktyki marketingu szeptanego

 Istnieje spore grono osób, które uważają, że ich podejście do zakupów jest racjonalne i nie poddają się wpływowi emitowanych reklam. Jednocześnie te same osoby, wykazują tendencję do korzystania z różnego typu tekstów, komentarzy czy opinii publikowanych w internecie przez inne osoby, które miały okazję korzystać z danego produktu.

Właśnie w tym celu wiele firm wykorzystuje marketing szeptany – siła plotki jest ogromna, niestety w dalszym ciągu często niedoceniania. Dowiedz się jak poprawnie prowadzić kampanie marketingu rekomendacji i jakich błędów absolutnie się wystrzegać!

Marketing szeptany w internecie

Buzz marketing to narzędzie marketingowe pozwalające na wypromowanie produktów lub usług za pośrednictwem bezpośrednich kanałów komunikacji z użytkownikami. Jest to aktualnie jedna z najciekawszych i najskuteczniejszych form zaprezentowania zalet danego produktu lub usługi. Często wykorzystuje się ją jako wsparcie innych rodzajów marketingu.

Jego potęga polega na tym, że udowodniono, iż około 90% klientów przy wyborach zakupowych kieruje się opiniami i rekomendacjami znalezionymi w sieci. Natomiast jedynie nieco ponad 10% podejmuje decyzje na podstawie samej reklamy. Różnica jest ogromna i warto ją wykorzystać w prowadzeniu swojej działalności.

Właśnie dlatego marketing szeptany cieszy się coraz większą popularnością. Charakteryzuje się również dużą skutecznością, szczególnie gdy prowadzony jest w profesjonalny i odpowiedni sposób.

marketing rekomendacji

Jak prowadzić marketing rekomendacji, tak aby nie popełnić błędów?

Jeśli chcemy, żeby nasze działania przyniosły oczekiwane rezultaty, musimy stosować się do określonych reguł. Dzięki temu będziemy czerpać z marketingu szeptanego same korzyści i nie narazimy się na kryzys wizerunkowy w sieci.

  • Analiza rynku i grupy odbiorców – każde działania marketingowe powinny zostać poprzedzone analizą. Powinniśmy określić, jaki jest cel naszej kampanii, do jakiej grupy odbiorców chcemy trafić oraz gdzie nasi potencjalni klienci najczęściej przebywają w sieci. W ten sposób nasze treści trafią do odpowiednich osób, a kampania spełni swoje zadanie.
  • Wzbudzanie zaufania – korzystaj tylko i wyłącznie z kont z odpowiednio wypracowaną historią. Profile, które są „świeże”, założono  kilka minut, a nawet dni wcześniej. Wyglądają one podejrzanie, a dodatkowo mogą zostać bardzo szybko zablokowane przez administratorów forów internetowych i stron społecznościowych. W ten sposób straci się nie tylko pieniądze wydane na kampanię, ale także – co gorsze – zaufanie konsumentów.
  • Przygotowanie treści – wszystkie publikowane teksty powinny być odpowiednio skonstruowane. Największym błędem jest pisanie „na szybko”. Każdy wpis powinno się dostosować do grupy odbiorców oraz zostać sformułowany tak, żeby każda czytająca go osoba mogła go zrozumieć.
  • Zlokalizowanie wątków – posty, które publikujemy, muszą pasować do tematyki reklamowanego produktu, a także do tematyki strony, na której się ukażą. Co więcej, nie powinno się także mnożyć wątków, ponieważ internauci nie lubią bezmyślnego kopiowania tego samego tekstu i często szybko lokalizują takie podejrzane działania.

Czego się wystrzegać?

Jak już wiemy, źle prowadzona szeptanka potrafi negatywnie odbić się nie tylko na wizerunku firmy, ale także na wynikach sprzedażowych. Dlatego tak ważne jest unikanie najbardziej popularnych i podstawowych błędów, do których należą:

  • Spamowanie i przesadzanie z ilością wpisów – to chyba najbardziej znana wpadka. Jeśli zdecydujemy się na publikowanie na przykład 1000 postów miesięcznie, a każdy z nich będzie chwalił te same cechy produktu i to w podobny sposób, to możemy tylko czekać, aż rzesza niezadowolonych internautów da nam o sobie znać.
  • Kłamstwa – w trakcie tworzenia treści, nie można pozwolić sobie nad podkoloryzowanie cech produktów czy usług. Powinniśmy skupiać się tylko i wyłącznie na tych cechach, które faktycznie są atutem naszej marki. Zatem jeśli nasza firma oferuje produkty dobre jakościowo, ale o wysokiej cenie, absolutnie nie wspominamy o tym, że dany przedmiot jest tani, czy w konkurencyjnej cenie.
  • Korzystanie z usług niedoświadczonych i nieprofesjonalnych firm – rynek aktualnie zalewają oferty marketingu szeptanego. Wiele z nich to randomowe osoby, które chcą wykorzystać naszą niewiedzę i sobie dorobić. Dlatego tak ważny jest odpowiedni rekonesans przed rozpoczęciem współpracy z daną osobą czy firmą. Pamiętajmy, że tylko działania prowadzone przez prawdziwych fachowców pozwolą na osiągnięcie ustalonych przez nas celów.
Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *