Czy buzz marketing jest popularny?

Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach żadna firma nie jest w stanie utrzymać się na rynku bez dobrego marketingu i skutecznie prowadzonej reklamy. Konkurencja jest zbyt wielka i bez przyciągnięcia uwagi klienta po prostu nie przetrwamy. Są to bardzo ważne czynniki, na które bezwzględnie należy zwrócić uwagę rozpoczynając prowadzenie działalności.

Rozwój internetu przyczynił się do tego, że bardzo dużo firm decyduje się na prowadzenie kampanii za jego pośrednictwem. Idealnym dopełnieniem tego typu działań może być marketing szeptany, który z każdym dniem zyskuje coraz większą popularność.

buzz marketing

Marketing szeptany, czy naprawdę taki idealny?

Nowoczesne narzędzia wykorzystywane do promowania firm i produktów muszą działać sprytnie. Ważne jest odwrócenie uwagi konsumenta od przekazu reklamowego. Tak działa właśnie buzz marketing, który opera się na publikowaniu wysokiej jakości treści. Mają one zainteresować potencjalnego klienta i spowodować u niego chęć zakupu danego produktu, czy skorzystania z konkretnej usługi.

Marketing rekomendacji tak naprawdę znany jest od wieków, a jego działania opierają się na mechanizmach psychologicznych, na których zasadzie podejmujemy decyzję o zakupach. W czasach, w których reklamy bombardują nas z każdej strony, wolimy zwrócić się do naszych bliskich lub innych osób, które z danego produktu korzystały i zapytać je o opinię niż kierować się przekazem medialnym czy inną formą promocji.

Według przeprowadzonych badań, wykonanych przez kilka niezależnych firm, zdecydowana większość konsumentów podczas dokonywana decyzji zakupowych korzysta z opinii  w Internecie! Co więcej, buzz marketing może przyczynić się nie tylko do zwiększenia samej sprzedaży. Może także pozytywnie wpłynąć na wizerunek marki w Internecie i poza nią. Jest to ogromna korzyść, której nie daje wiele innych form wykorzystywanych w reklamie.

Jak poprawnie „robi” się buzz marketing?

Buzz marketing to obecnie niezaprzeczalnie jedna z najskuteczniejszych i zarazem najpopularniejszych form marketingu, jaką można stosować. Jego fenomen wynika głównie z faktu, że internet stał się ogromnym medium, dającym firmom niesamowity potencjał.

Codziennie w sieci czas spędza miliardy użytkowników, do których dzięki takim rozwiązaniom jak marketing rekomendacji jesteśmy w stanie dotrzeć. Co więcej, tak jak wyżej wspominaliśmy, opinie napotkanie w internecie cieszą się ogromnym zaufaniem większości użytkowników. Jednak, aby czerpać korzyści, jakie oferuje nam WoMM, musi być on przeprowadzony w odpowiedni sposób. Tylko profesjonalne i dobrze przygotowane działania bezpośrednio przełożą się na sukces marki.

Powinniśmy stawiać przede wszystkim na jakość i naturalność. Działania nie mogą być nachalne i „atakować” z każdej strony potencjalnego klienta. Absolutnie niedozwolone jest również piętnowanie konkurencyjnych firm oraz przekazywanie nieprawdziwych informacji. Takie zachowanie bardzo szybko może się negatywnie odbić na wizerunku naszej firmy i przysporzyć nam wiele problemów.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Related Posts

One Reply to “Czy buzz marketing jest popularny?”

  1. Coraz bardziej popularny bym powiedział. Od paru lat u nas w firmie widzimy wzrost zapytań o tę formę promocji. Dzięki marketingowi szeptanemu możemy zrealizować bardzo dużo celów, od sprzedaży przez wizerunkowe po informacyjne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *