Czego unikać w marketingu szeptanym?
Marketing szeptany jest skutecznym narzędziem promowania działalności w sieci. Aby działanie to przyniosło oczekiwane rezultaty, należy jednak wiedzieć, czego unikać w marketingu szeptanym. Nieprawidłowo prowadzony buzz marketing może bowiem zadziałać na niekorzyść marki.
Czym jest marketing szeptany?
W pierwszej kolejności warto wskazać, czym jest marketing szeptany, określany również jako buzz marketing. Najogólniej można utożsamić go z naturalnym inicjowaniem dyskusji na temat danej marki. Nie chodzi tu jednak o nakłanianie użytkowników do nabycia danego produktu lub usługi. Jest to coś, czego unikać w marketingu szeptanym należy bezwzględnie. Kluczowe jest bowiem przedstawienie największych zalet marki. Buzz marketing obejmuje szerokie spektrum różnego rodzaju działań, dlatego może on przyjmować wiele form, takich jak na przykład casual marketing, product seeding,brand blogging czy cause marketing. Niezależnie, jaką formę obierze marka, aby promować swoją działalność, ważne jest, aby wiedzieć czego unikać w marketingu szeptanym.
Czego unikać w marketingu szeptanym, aby osiągnąć zamierzony cel?
Wiedząc już, że buzz marketing jest skutecznym narzędziem promocji, warto zastanowić się w jaki sposób skutecznie go wdrażać. Kluczowe jest to czego unikać w marketingu szeptanym, aby nie osiągnąć rezultatu odwrotnego od zamierzonego. Przede wszystkim podejmowane działania nie mogą być nachalne, przez co mogłyby zostać kojarzone przez odbiorców ze zwykłym spamem.
Częstym błędem jest również nieumiejętne tworzenie treści zamieszczanych w postach i komentarzach. Odbiorcy bardzo szybko wyłapują przekazy, które nie są pisane w sposób spontaniczny przez usatysfakcjonowanego klienta, zniechęcając się tym samym do produktu lub marki. Aby uniknąć takiej sytuacji, wypowiedzi powinny zawierać w sobie merytoryczną wartość, a jednocześnie nie mogą być tworzone w sposób szablonowy. Niekorzystnie wypada także zamieszczanie linków w zupełnie przypadkowych miejscach.
Czymś, czego unikać w marketingu szeptanym powinna każda firma, są też nieco paradoksalnie zbyt pochlebne wypowiedzi o swoich produktach lub usługach. Takie treści wypadają mało wiarygodnie, dlatego o wiele korzystniej jest nadać im neutralny, umiarkowanie pozytywny charakter. Podobnie zaszkodzić marce zamiast pomóc może zbyt natarczywe nakłanianie do zakupu. Korzystnie nie wypadnie również w marketingu szeptanym oficjalny ton oraz nadmiernie rozbudowane zdania. Rekomendacje powinny być zwięzłe i konkretne.
Wystrzegać należy się również udostępnienia identycznych komentarzy w różnych miejscach oraz zamieszczania wpisów pod wątkami zupełnie niezwiązanymi tematycznie z danym produktem bądź usługą.
Czy jest coś jeszcze, czego unikać w marketingu szeptanym powinno się kategorycznie? Stosując buzz marketing nie można zapominać również o kwestii etycznej. Niedopuszczalne jest celowe szkodzenie konkurencji oraz udostępnianie nieprawdziwych informacji. Takie działania prędzej czy później odwrócą się na niekorzyść dopuszczającej się ich marki.