Jaka jest najlepsza agencja marketingowa?

Dla każdego najlepsza agencja marketingowa będzie oznaczała co innego. Zazwyczaj każdy przedsiębiorca podchodzi do sprawy indywidualnie, ma swoje własne kryteria i oczekiwania w stosunki do firm podwykonawczych. Dla osób z branży najlepsza agencja marketingowa to taka, która ma najlepsze kampanie. Takie, które wszyscy pamiętają, wchodzą do popkultury, są powtarzane jako gagi. A dla samych właścicieli najlepsza agencja marketingowa to zapewne taka, która przynosi największe dochody i jest liderem na rynku. Pojęcie to jest dość szerokie, więc każdy zapewne zrozumie je trochę inaczej, ale to zjawisko pozytywne. W końcu najlepszych agencji marketingowych może być wiele – tyle ilu jest klientów je oceniających.

Czym charakteryzuje się najlepsza agencja marketingowa?’

  1. Sprawna komunikacja.

Dobra agencja marketingowa bardzo dba o sprawny przepływ informacji między swoimi pracownikami a klientem lub osobami oddelegowanymi przez klienta do kontaktu. Jest to kwestia nie tylko komfortu pracy, ale również ewentualnych niedomówień czy nieporozumień na łączu agencja-marka. Wiadomo, że agencja będzie podawała pomysły, konkretne rozwiązania i raporty. Osoby z ramienia marki muszą je przeanalizować i na ich podstawie podjąć wiążące decyzje w związku z przeprowadzeniem kampanii reklamowych. Tutaj nie może być miejsca na nieporozumienia. Obie firmy muszą wypracować sobie standardy komunikacji, ale to agencja musi być elastyczna i dopasować się do klienta, jednocześnie proponując konkretne rozwiązania tak, żeby pracowało się skutecznie.

  1. Dedykowany opiekun.

To aspekt bardzo powiązany z powyższym. Dobrze jest, jeśli dana marka ma w agencji swojego opiekuna, który ją obsługuje. To on będzie znał pracowników kontrahenta, będzie wiedział, na czym kontrahentowi szczególnie zależy, musi być wdrożony w jego biznes, zapoznany z branżą. Oczywiście, z ramienia agencji nad kampanią czy całym wizerunkiem marki będzie pracowało więcej osób – specjalistów z różnych dziedzin marketingu. Natomiast w najlepszych agencjach marketingowych powinien zostać oddelegowany opiekun marki, który będzie koordynował działania dla danej marki i dbał o sprawną komunikację.

  1. Nowatorskie rozwiązania.

Nie ma co ukrywać – marketing to branżą wymagająca i narzucająca ciągły rozwój. Zmienia się i rozwija tak szybko, jak Internet czy świat techniczny i IT. Wdrażane są coraz to nowe technologie, programy, rozwiązania dla marketingu, z których warto jest korzystać. Najlepsze agencje marketingowe potrafią nadążyć za tymi rozwiązaniami. Ich kontrahenci mogą korzystać z najbardziej aktualnych programów i technologii, co jest wielką wartością, ponieważ specjalistów, nadążających za branżą nie jest tak wielu, jak potrzeba. To agencja ma za zadanie sprawdzać, jakie rozwiązania będą najbardziej dopasowane do potrzeb klienta, co się sprawdzi w jego branży, w jest specyfice działalności. Najlepsze agencje marketingowe potrafią doradzić optymalne rozwiązania, dopasowane do rynku i okoliczności.

  1. Skuteczność kampanii.

Obecnie dzięki dostępności szeregu narzędzi analitycznych nie musimy się opierać na ankietach konsumenckich czy naszych domniemaniach. Skuteczność naszych działań możemy bardzo łatwo i pod wieloma aspektami zmierzyć. Służą do tego wskaźniki marketingowe, pokazujące ilość wejść na stronę, ilość kliknięć w reklamę, ilość leadów z danego nośnika i wiele innych parametrów. Niektóre mierzą również stosunek nakładów finansowych do określonego typu reakcji na reklamę. To wszystko pozwala nam na bieżąco sprawdzać, jakie są rezultaty naszych działań i reagować na nie. Ważne jest na bieżąco zwiększać te kanały i metody, które przynoszą najlepsze rezultaty, a z tych, które są nieskuteczne, rezygnować. Najlepsze agencje marketingowe trzymają rękę na pulsie i za bieżąco monitorują wskaźniki marketingowe. Informują o nich swojego kontrahenta i wspólnie podejmują decyzje, co dalej. Dobre agencje zatrudniają własnych analityków, którzy bardzo mocno „siedzą w cyferkach”. Także potrafią je zinterpretować, bo nie wystarczy je poznać, ale umieć je w odpowiedni sposób odczytać.

  1. Zatrudnieni specjaliści.

O najbardziej skutecznych marketerów zabiegają największe i najlepsze agencje marketingowe w kraju, ale też za granicą. Specjaliści z doświadczeniem, ale i na bieżąco uzupełniający swoją wiedzę i umiejętności, mający twórcze pomysły i umiejący z charyzmą poprowadzić zespół marketingowców są obecnie rozchwytywani. Najlepsza agencja marketingowa zatrudnia w swoich strukturach specjalistów z kilku dziedzin – IT, grafiki komputerowej, programistów, marketingowców, zajmujących się social mediami, kanałami video, mailingiem, marketingiem szeptanym, a nawet designem. Taki zespół pracowników jest gwarancją dla kontrahenta, że jego marka jest w najlepszych rękach i że jakość usług będzie na najwyższym poziomie.

  1. Doświadczenie.

Jest nie do przecenienia. Oczywiście, studia, wiedza, szkolenia są bardzo ważne. Jednak tak naprawdę w branżę trzeba się wgryźć i stworzyć kilka dużych kampanii dla znanych marek, żeby się wykazać. A także, żeby nauczyć się sprostać wymaganiom największych klientów, sprawdzić, jak nasza kampania „zaczyna żyć własnym życiem”, jaki ma odbiór. To jest największa trudność, robimy wszystko, żeby się klientom spodobało, ale jeśli już wypuścimy reklamę na rynek, nic więcej nie możemy zrobić.

Niemniej jednak satysfakcja, jak się uda, jak nasza reklama się podoba, ludzie zaczynają ją udostępniać. Doświadczenie również sprawia, że już tworząc reklamę, jesteśmy w stanie bardziej przewidzieć, co się sprawdzi, a co nie. Tego nie nauczymy się na studiach, to trzeba wypracować. Najlepsze agencje marketingowe mają w swoim gronie pracowników z wieloletnim doświadczeniem. Oni nie dość, że świetnie tworzą kampanie, to jeszcze są w stanie szkolić młodszych stażem pracowników, którzy pod ich skrzydłami uczą się zawodu i rozwijają.

  1. Różnorodność i dywersyfikacja.

Najbardziej skuteczna działania prowadzone są przy użyciu wielu kanałów marketingowych. Jeżeli agencja specjalizuje się w jednej dziedzinie, a Ty potrzebujesz szerszego działania, to nie decyduj się na jej usługi. Poszukaj takiej, która działa na wszystkich polach. Najlepsza agencja marketingowa będzie w stanie dopasować kanały działania, do Ciebie, Twoich potrzeb, a tak naprawdę do potrzeb Twoich klientów, a nie do swojej wiedzy. Sprawdź agencję, prześledź jej social media, portfolio, zobacz, czym zajmowali się do tej pory. Spytaj, jaki kanał marketingowy uważają za najbardziej odpowiedni dla Twojej marki.

  1. Przejrzysty system współpracy.

Agencje mają różny sposób rozliczania się z klientem, różny model współpracy. Przed podjęciem współpracy z agencją należy poprosić o wzór umowy i dokładnie ją przeczytać. Najlepiej skonsultować również z prawnikiem, jeśli mamy taką możliwość.

Wiele agencji proponuje długi okres wypowiedzenia umowy, co nie wszystkim może być na rękę, więc warto to negocjować. Zobacz, czy propozycja, którą ma dla Ciebie agencja wydaje Ci się przejrzysta, uczciwa, czy będzie Ci się dobrze korzystało z jej usług. Najlepsze agencje marketingowe działają fair i mają jasne zasady współpracy.

Jaka jest najlepsza agencja marketingowa? Na pewno doświadczona, komunikatywna, działająca sprawnie, umiejąca przeanalizować rezultat kampanii, współpracująca na zasadach odpowiadających obu stronom. Przede wszystkim najlepsza agencja marketingowa potrafi sprawić, żeby o Twojej marce usłyszeli wszyscy Twoi potencjalni klienci. Cała reszta to dodatki do tej umiejętności.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 3]

Related Posts

One Reply to “Jaka jest najlepsza agencja marketingowa?”

  1. Najlepsza agencja to taka, która podchodzi bardzo indywidualnie do każdego klienta. Z mojego punktu widzenia, jako klienta ważna jest dobra komunikacja i przekazywanie sobie ewentualnych uwag.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *