Co to znaczy być „szeptaczem”?

Reklamowanie produktów i usług w internecie jest coraz powszechniejszym rozwiązaniem wśród firm, zarówno tych polskich, jak i zagranicznych. Zjawisko to jest nieodzownie związane z powstawaniem nowych zawodów i zwiększonym popytem na pracowników specjalizujących się w tej dziedzinie. Na czym polega praca tak zwanych „szeptaczy” i jakie usługi mogą nam oni zaoferować?

Marketing internetowy a praca

Rozwój technologi odmienił rynek pracy. Trudno nie zauważyć, że marketing internetowy w ostatnich czasach prężnie się rozwija. Dzieje się tak głównie dlatego, że coraz więcej firm przenosi swoją działalność, bądź jej elementy do sieci. To właśnie tam w przeważającej większości odbywa się proces pozyskiwania klientów, a następnie ich zatrzymania i budowania lojalności konsumenckiej.

szeptanka

W związku z rozwojem tej branży zwiększa się również zapotrzebowanie na specjalistów, którzy w profesjonalny sposób wspomogą firmy w działaniach marketingowych. Powstają nowe sektory zatrudnienia. Wiele osób wykonuje prace, które jeszcze kilka lub kilkanaście lat temu nie były powszechnie znane, lub w ogóle nie istniały.

Zawód „szeptacz”

Buzz marketing znany również pod nazwą marketingu szeptanego i marketingu rekomendacji to jedna z odgałęzień marketingu, która powstała wraz z rozwojem internetu i jego rozpowszechnieniem.

Wpływa on na społeczność internautów w celu stworzenia pozytywnego wizerunku usługi lub danego produktu. Dodatkowo zachęca do dyskusji na temat marki i przyczynia się do jej większej rozpoznawalności. To wszystko dzieje się za pomocą wpisów, postów i porad. Ich publikacja w sieci jest możliwa między innymi w social mediach i na forach dyskusyjnych.

Za wykonanie tego zadania odpowiedzialne są konkretne osoby. I tutaj do działania wkraczają tak zwani „szeptacze”. Do ich obowiązków należy między innymi przeprowadzenie researchu i zlokalizowanie w sieci miejsc, w których przebywa grupa docelowa, do której informacje o produkcie powinny trafić.

Następnie osoby te, odpowiedzialne są za przygotowanie unikatowych, oryginalnych i poprawnych merytorycznie treści, które później opublikują za pośrednictwem wcześniej założonych i przystosowanych kont.

Kto może zostać „szeptaczem”

Treść przekazu, który ma się szerzyć w sieci, powinna być napisana w interesujący i przyciągający uwagę konsumenta sposób. Ważne jest to, aby odpowiednio dostosować język do grupy docelowej. Inaczej zostaną sformułowane przekazy kierowane do osób w przedziale wiekowym 18-25 a inaczej do pokolenia 40+.

Osoba wykonująca zawód „szeptacza” powinna więc cechować się nie tylko kreatywnością, ale również doskonale władać językiem polskim. W przypadku prowadzenia marketingu szeptanego na rynkach obcojęzycznych powinien być to język obcy. Nie bez znaczenia są tutaj także umiejętności komunikacyjne i koncentracja na celu. Bez tego niestety nie da się zrozumieć potrzeb klienta ani pracować w zespole.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]

Related Posts

One Reply to “Co to znaczy być „szeptaczem”?”

  1. Osoby, które prowadzą marketing szeptany muszą być odporne psychicznie. To ciężka praca, duża dyspozycyjność czasowa. Trzeba sobie umieć radzić ze stresem, hejtem i podobnymi sytuacjami. Nie można tego brać do siebie, bo jeśli ktoś się przejmuje tym co piszą w Internecie, to długo nie wytrzyma.
    Trzeba również umieć pisać i wyszukiwać wartościowe informacje. Bez tego może być problem, w perspektywie dłuższego trwania kampanii – miejsca będą się powtarzać, wpisy przestaną wyglądać wiarygodnie itp.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *